سازه های شخصیتی یک تاجر پرسود / تغییر یک اتفاق نیست، یک انتخاب است!

انسان های افسرده گذشته خوبی ندارند و البته گذشته آن ها واقعی هم نیست. اگر به آن ها بگویی من قطع نخاع شده ام تلاش می کنن خود را قطع نخاع تر جلوه دهند! آینده را هم تکرار گذشته می دانند. وجود حتی یک انسان افسرده برای شما سم است. کاری که سم با بدن نمی کند آدم افسرده با انسان می کند.

فهرست مطالب

همه کسانی که می خواهند تاجر شوند بی شک سودای یک تجارت موفق را در سر دارند. این پیروزی به طور قطع لوازمی دارد. اینکه چه ویژگی های شخصیتی برای تبدیل شدن به یک تاجر موفق ضروری است، موضوعی است که استاد وحید در گفت و گویی به آن پرداخته است.

اهمیت تغییر برای یک تجارت موفق

تغییر یک اتفاق نیست، بلکه یک انتخاب است. ما همیشه به دنبال تغییر هستیم. اما به دنبال اندازه گیری خود نیستیم. می گردیم که بهترین کت و شلوار را تهیه می کنیم ولی توجه به این مسئله نداریم که قرار است این لباس به ما بیاید. این یک فوت کوزه گری است. اگر بهترین منتور بیاید و بهترین برنامه ارائه داده شود. این ها باید به من بیاید. من کوچک، تحمل تغییر بزرگ را ندارم.

از آنجایی که جنس تجارت از جنس ارتباط است، به گونه ای است که تجارت افرادی را حالشان بد است را بیرون می اندازد. تجارتی که ذاتش تعامل است. ذاتش ارتباط است چطور یک انسان بد اخلاق گوشت تلخ چطور می تواند تجارت را راه بیندازد. آدم بدحال ربطی به تجارت ندارد.

مردم با واژگان من و احساسات من تصمیم می گیرند که بخرند یا نخرند. کدام قسمت بدن در حال خوب و بد من نقش دارد؟ مغز. تغییر باید در مغز باشد. همه چیز در خود انسان ایجاد می شود و مهم نیست که دیگران در مورد ما چه فکر می کنند.

چند دسته انسان وجود دارند. دسته اول آدم های خیلی خوش بین. این ها بدون هیچ منطقی می گویند همه چیز درست می شود. افراد متدین این گروه هم می گویند از این ستون به آن ستون فرج است. ولی از این ستون به آن ستون برای آدم های با عرضه فرج است. خوش بینی اندازه دارد. بیش از اندازه باشد خلق ناکارآمدی می کند.

دسته دوم آدم های بدبین هستند که قبل از اینکه از جامعه و شرایط اقتصادی شکست بخورند توسط خودشان شکست خورده اند. زحمت شکست را به جامعه  نمی دهند.

ویژگی های انسان های امیدوار

دسته سوم آدم های امیدوار هستند. انسان های امیدوار، محکوم به رشد هستند. انسان امیدوار 4 خصوصیت باید داشته باشد. اولین خصوصیت شناخت از خود است. انسان باید خود و ویژگی های شخصیتی خود را به خوبی بشناسد. میزان علاقه خود را در مسائل مختلف را بداند و اینکه چه چیزهایی به او انرژی می دهد.

دومین خصوصیت انسان های امیدوار این است که این افراد مسیر را بلد هستند. سومین شاخصه این افراد هم این است که این افراد ابزار طی مسیر را یا می شناسند و یا تهیه می کنند. می گویند من یکبار به دنیا آمده ام و یک بار از دنیا می روم، پس باید خوب زندگی کنم. اما بعضی ها هم هستند که در شهر خود حاضرند به سختی زندگی کنند اما از شهر خود بیرون نیایند.

چهارمین ویژگی افراد امیدوار این است که به توانایی های خود اعتماد دارند. انسان های افسرده گذشته خوبی ندارند و البته گذشته آن ها واقعی هم نیست. اگر به آن ها بگویی من قطع نخاع شده ام تلاش می کنن خود را قطع نخاع تر جلوه دهند! آینده را هم تکرار گذشته می دانند. وجود حتی یک انسان افسرده برای شما سم است. کاری که سم با بدن نمی کند آدم افسرده با انسان می کند.

مهم است که در تغییر خود فقط به فکر منافع خود باشیم و لازم نیست همه را از این تغییر مطلع کنیم. لازم نیست برای اینکه تجارت را شروع کنیم از همه نظرسنجی کنیم یا رفراندوم برگزار کنیم. تو همان کسی که وقتی طلبکار در خانه ات را زد همین کسانی که می خواهی نظرشان در خصوص تجارت خود بدانی، از تو فرار کردند.

فردا را امروز زندگی کنیم

انسان هایی که دنبال ساختن آینده خود هستند باید بدانند که فردا همین لحظه لحظه امروز است. فردا از امروز شروع نمی شود بلکه از امروز ساخته می شود. تا هویت امروزت شکل نگیرد فردا ساخته نمی شود. تو باید فردا را همین امروز زندگی کنی. آنچه از تجارت انتظار دارید را باید زندگی کنیم و باور کنیم تا به آن برسیم.

ما معمولا از آنچه را که در محاسباتمان به کار نبسته ایم ضربه می خوریم. تاجر به اندازه تغییرات در مهارت ها و دانش های خودش می شود تاجر. هرچقدر که دانش و مهارت خود را ارتقا دهیم به همان میزان در تجارت ارتقا پیدا می کنیم.

وقتی کسی که 20 میلیون درآمد دارد و حالا می خواهد به سقف 200 میلیون درآمد برسد مشتری باید از او شخصیت 200 میلیونی ببیند نه اینکه او یک کاراکتر و شخصیت 20 میلیونی را از خود به نمایش بگذارد و در این صورت مشتری به او اعتماد نخواهد کرد.

تجارت دل بزرگ می طلبد

همیشه یک روز جلوتر باشید. تجارت دل بزرگ می طلبد. تغییرات مادامی که به هویت تبدیل نشوند ماندگار نمی شوند. کسانی که موفقیت های موقتی داشته اند و مدتی در اوج بوده اند و حالا دچار افول شده اند علتش این است که تغییرات هویت آن ها نشده است. امروز خودت را به محاصره فردا در بیاورید.

تجارت دل گندگی می خواهد کسی که فلافلی می رود و اول من را نگاه می کند متعلق به تجارت نیست. کسی که نگران هزینه موبایل خود است این کاره نیست. باید ثروت به من بیاید بعد خدا به من ثروت بدهد.

تاجر باید جعبه واژگانی خود را درست کند. با دیدن سمینارها و جلسات تجارت این جعبه واژگانی را اصلاح کنید. نوع لباس پوشیدن تاجر مهم است. آداب معاشرت را رعایت کنید. هرچقدر این آداب را رعایت کنیم این ما را در اجتماع بالا می برد. اگر طرف شما تلفن شما را جواب نداد حتما امکان تماس ندارد پس مجدد تماس نگیرید. این آداب بسیار مهم است. یک تاجر خوب به جزئیات توجه می کند.

https://hajiaghazadeh.com/?p=1267

3 پاسخ

  1. سلام
    آدم های سمی زندگی هر شخصی میتونه تاثیرات متفاوتی داشته باشه. در برخی افراد، میتونه سرعت گیر باشه، در برخی باعث به هم ریختن تمرکز بشه تا بدون فکر کردن و صرفا برای رسیدن به نتیجه، حاضر باشه دست به هر کاری بزنه و یا ناامیدشون کنه. نکته مشترک این هست که در هر صورت باعث جلوگیری از پیشرفت شخص میشه. بهترین کار محاصره کردن زندگی خودمون با آدم های موفق هست. شاید آدم های موفق حضوری فرصت اینکه برای ما وقت بذارن نداشته باشند اما دنیایی فایل و پادکست ازشون هست که در طول روز میتونیم با اون ها بگذرونیم و هم دایره لغاتی خودمون رو تغییر بدیم و هم رفتار و منش اون ها رو الگوی خودمون قرار بدیم و در نهایت نکات عملی اون ها رو اجرا کنیم. ممنونم

  2. با سلام خدمت استاد ارجمندم
    تمام مطالب ذکر شده ،درست و منطقی هستند ولی این که چه زمانی نیاز است تا شخصیت ۲۰ میلیونی من به ۲۰۰ میلیونی تبدیل شود؟ و چه مسیرهایی رو باید طی کنم؟ و چرا گاهی اصلا به این نتیجه نمیرسم که باید تغییر کنم؟ و یا عواملی مانع حرکت هستند؟ همه و همه دست به دست می‌دهند تا یه فرد تازه کار رو از میدان به در کنند.اراد با حمایت همه جانبه،با آموزش، با دورهمی ،با تقدیر و تشویق این محیط رو فراهم میکنه که فرو بتونه به سمت جلو حرکت کنه.سپاس از شما استاد بزرگوارم

  3. سلام وقت
    باعث افتخار من است که شاگردی استاد وحید عزیز را میکنم. در این مدت که از استاد وحید آموختم تاثیرات مثبت آن را در زندگی خودم به وضوح می‌بینم
    با سپاس از استاد بزرگوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازه های شخصیتی یک تاجر پرسود / تغییر یک اتفاق نیست، یک انتخاب است!

مطالب مرتبط