ارتباطات یا ثروت دوم؟!

فهرست مطالب

ارتباطات، اولین مقوله ثروت

مدیر راهبردی آراد برندینگ عنوان کرد: در دنیای امروز بعد از موجودی کارت دومین ثروت آدم‌ها ارتباطاتشان است و از ارتباطات به عنوان مقوله ثروت یاد می‌شود.

استاد وحید در سخنرانی خود در پخش زنده آراد گفت: مطالبی که اینجا مطرح می‌شود، دانش ضمنی است که اصطلاحا به آن تولید علم می‌گویند و عمیقا بحثای تولیدی در اینجا مطرح می‌شوند لذا انتظاری هم که داریم انتظار اتفاق است حتی اگر آن اتفاق را نبینیم و نشنویم دنبال رخ دادن آن اتفاق در زندگی دیگران هستیم.

وی با مطرح کردن داستانی از زندگی حیوانات خاطرنشان کرد: حیوانات یک بیشه برای اينکه به سمت دنیای مدرن بروند تصمیم به تغییر گرفتند و مدرسه و هیئت علمی ایجاد کردند و  قوانینی تدوین کردند و به این نتيجه رسیدند که اگر بخواهند همگام با دنیای مدرن پیش روند باید ۴ چیز شامل دو و میدانی، کوهنوردی، شنا و پرواز را  همه حیوانات بیاموزند و این به قانون آنان تبدیل شد در نتيجه مرغابی در شنا بهتر از مربی خود بود در پرواز نمره قبولی گرفت در دویدن ضعیف بود لذا گفتند شنا را کنار بگذار و وقتت را صرف آموزش دویدن کن در آخر ترم پاهای مرغابی از دویدن تاول زد و در دویدن نمره خوبی نگرفت و در شنا هم به سختی نمره قبولی گرفت و برای سایر حیوانات هم همین اتفاق تکرار شد.

وی افزود: در آخر سال و با آمدن کارنامه حیوانات، مارماهی حیوان نمونه و الگو شد چون کمی شنا بلد بود و کمی هم بلد بود بدود و در هرکاری تاحدی دستی داشت و همین موجب شد به الگوی همه تبدیل شود.

وی به تحلیل نتيجه اين داستان پرداخت و اظهار داشت: در این تصمیم و اراده  تغییر وجود داشت و در عمل هم تغییر انجام شد اما به این دلیل نتيجه خوبی حاصل نشد که هر تغییری تغییر نیست چراکه در جای اشتباه با برنامه اشتباه با حداکثر تلاشت هم به نتیجه مطلوب نخواهی رسید.

استاد وحید این داستان پیش فرض را حکایت خیلی از انسان‌ها دانست و گفت: خیلی از ما در جای اشتباه تلاش درست می‌کنیم که نتیجه نادرست دریافت می‌کنیم و این واقعا واقعیت تلخی است که باید پذیرفت.

حاجی آقا زاده در ادامه با اشاره به مفهوم اولیه در تعریف همه ما  بیان کرد: انسان بودن تعریف مشترک همه ماست اما تمام رزومه و آینده و سطح زندگی ما به دست خودمان است.

وی ادامه داد: خداوند همه چیز را به خود انسان واگذار کرده و اولین خطا از خطاهای مرسوم ما این است که مشکلات روانشناختی خود را گردن چیزهای دیگرمثل ضمیر ناخودآگاه، اتفاقات کودکی و …می‌اندازیم.

حاجی آقا زاده اعلام کرد:  تمام مشکلات روانشناختی انسان‌ها به ارتباطات انسان برمی‌گردد اما ما بی عرضگی‌های خود را ترجمه علمی می‌زنیم مثلادرونگرا و برونگرا بودن مانع پیشرفت هیچ کسی نیست، بلکه هرچه هست به ارتباطات ما برمی‌گردد.

مدیر راهبردی آراد برندینگ افزود: اگر من ارتباطاتم را درست کنم این ارتباطات درست، تضمین سلامت روان است.

وی همچنین تصریح کرد: آدم‌های اطرافت را طبقه بندی کن و آدم‌های خیلی خوبت را جدا کن و با آدم‌های خیلی خوب اطرافت خیلی خوب باش و از آنان مراقبت کن و این خیلی مهم است.

حاجی آقا زاده اذعان داشت: باید ارتباطات را حفظ کرد و با اینکار همه چیز درست می‌شود لذا وارد اَدا  و اَطوار روانشناسی نشوید.

وی اضافه کرد: درست است که ژنتیک و محیط و اراده تاثیر دارند اما همه چی دست خودتان است با تلاش در فقر می‌شود پولدار شد پس مشکلات بهانه هستند اینکه من کودکی پرتنشی داشتم یا من فرزند طلاق هستم این‌ها همه بهانه هستند.

وی اضافه کرد: گاهی به دنبال تغییر هستی تلاش هم می‌کنی اما به آن دست نمی‌یابی  مشکل کار این است که در جای غلط، تلاش درست می‌کنی و برنامه غلط نتيجه درست ندارد لذا برنامه ما باید هم‌تراز با خواسته ما باشد.

مدیر راهبردی آراد برندینگ خاطرنشان کرد: همه مشکلات فردی ما به ارتباطات ما برمی‌گردد، یک جامعه آماری درست کردند از کسانیکه مدرک، ثروت و هیکل مناسبی داشتند و به این نتيجه دست یافتند که داشتن این سه مورد فقط ۷ درصد خوشبختی می‌آورد چراکه چنین افرادی، آدم‌های خوبی اطرافشان نداشتند!

وی اعلام داشت: در دنیای امروز بعد از موجودی کارت دومین ثروت آدم‌ها ارتباطاتشان است و از ارتباطات به عنوان مقوله ثروت یاد می‌شود از این رو دنیای ارتباطات و آدم‌های موثر دورت را بشناس و پای آن‌ها بایست.

وی ادامه داد: اگر عزیزانمان را حفظ و تقویت کنیم، انقلاب در درون خود می‌کنیم چراکه بخشی از درون خودم برون خودم است و ما از اطرافیان تاثیر می‌پذیریم و تغییر در من با اطرافیان مثل من اتفاق می‌افتد.

استاد وحید با بیان اینکه اتمسفر، برنامه ساز و پولساز است، گفت: در تغییر، همه چی به وزن ارتباطات برمی‌گردد و از من و اطرافیانم شروع می‌شود؛ دنیای ارتباطات تمام و کامل دنیای تغییر سازی است چون ذات انسان اجتماعی است و تغییر وقتی خوب است که ارتباطات خوب باشد.

مدیر راهبردی آراد برندینگ بیان داشت: در مهندسی ارتباطات اولین قدم شفاف بودن در ارتباطات است و ارتباطات شفاف، ماندگار هستند.

وی با بیان اینکه توقع و تحمل رابطه معکوس دارند، اظهار داشت: هرچه توقعات را بالا ببری میزان تحمل کاهش می‌یابد لذا باید در ارتباط شفاف بود و برای کسی توقع ایجاد نکرد.

وی ارتباطات را مهم خواند، اما بر لزوم مرزبندی در ارتباطات تاکید کرد و حفظ ارتباطات را مبنی بر سه عامل دانست و گفت: ارتباطات با توجه، تعهد و تحمل پابرجا می‌مانند.

وی با بیان اینکه ذات انسان توجه طلب است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها چه در ارتباطات کاری و چه عاطفی توجه می‌خواهند و به اندازه فلسفه رابطه‌‌ات باید به دیگران توجه کنی.

تعهد دومین مقوله ثروت

مدیر راهبری آراد برندینگ اعلام داشت: عامل دوم نیز تعهد است یعنی باید به هر حرفی که می‌زنید عمل نمایید.

وی با اشاره به عامل تحمل نیز عنوان کرد: اطرافیانتان را تحمل کنید و سریع جوخه اعدام برای آنان درست نکنید اما تحملتان با همه آدم‌های دورتان نباید به یک اندازه باشد چرا که این فاجعه رفتاری است.

وی در پایان تاکید کرد: در هرحال ارتباطات قوی من و بخشی از هویت و شخصیت من وابسته به اطرافیان من است لذا باید قوی بود و سعی کرد اطرافیان را نیز قوی کرد و اینکار انسان را خوشبخت می‌کند.

https://hajiaghazadeh.com/?p=1250

4 پاسخ

  1. سلام و درود
    و سپاس از استاد وحید ارجمند داستان تغییر حیوانات مثال خیلی خوبی بود که تغییر وقتی به نتیجه می رسه که در جای درست باشه وگرنه نتیجه عکس داره و حکایت داستان زاغ و کبک می شه که زاغ اومد راه رفتن کبک را بیاموزه راه رفتن خودشم یادش رفت ما باید در مسیر صحیح و درست و مقصد درست حرکت کنیم اگر می خوایم از اصفهان به مشهد برسیم اگر در مسیر خلیج فارس حرکت کنیم هر چند ماشین خوب ؛ راننده خوب و پول و امکانات خوب هم داشته باشیم به مشهد نمی رسیم جریان تغییر هم به همین صورت هست

  2. با عرض سلام خدمت استاد وحید عزیز.
    بسیار عالی بود وعالی هست.
    این نوع دانش شما ، یک دانش اجتماعی وشخصیت ساز است ، که به صورت منطقی و فلسفی ذهن وشخصیت انسان را تحت تاثیر قرار میدهد.
    با تشکر از زحمات گرانقدر تان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباطات

مطالب مرتبط