«کپسول رشد»: کتاب جدید استاد وحید منتشر شد!

فهرست مطالب

کتاب «کپسول رشد» حاوی ۳۶۵ داستان الهام‌بخش

کتاب «کپسول رشد» نوشته استاد وحید حاجی آقازاده در ۵۹۷ صفحه و با شماره کتاب‌شناسی ملی ۹۷۴۲۳۸۲ توسط انتشارات در مسیر آفتاب و با همکاری جمعیت حضرت خدیجه (س) منتشر شده است. این کتاب حاوی ۳۶۵ داستان الهام‌بخش است که برای هر روز یک داستان آموزنده دارد و می‌تواند موجب رشد شما شود.

اهم مطالب کتاب

تاریخ قصه و قصه‌گویی به قدمت خود انسان‌ها است و علاقه به شنیدن داستان در ذات هر انسانی نهادینه شده است. این علاقه یکی از اشتراکات مورد توجه همه انسان‌ها بوده و هست و خواهد بود. تا جایی که خداوند، خالق انسان، با علم به این سطح از پذیرش انسان‌ها، در قرآن از داستان‌های متنوعی استفاده کرده است.

به اعتقاد متخصصان حوزه کسب و کار، داستان در یک کسب و کار می‌تواند ماهیت بازاریابی را تغییر دهد و کارمندان را به مبلغانی مؤثر تبدیل کند و مشتریان را به مشترکانی وفادار بدل کند. همچنین، از صاحب کسب و کار، یک رهبر می‌سازد. به نظر روان‌شناسان، داستان‌ها و قصه‌ها ساده‌ترین راه برای فرهیخته شدن فرزندانمان هستند و علاوه بر کارکردهای تربیتی، نقش روان‌درمانی برای افراد لجباز و بیش‌فعال و… را دارند.

استاد وحید در مقدمه کتابش می‌نویسد:

«برای ما انسان‌های امروزی با فراز و نشیب‌های زندگی و مسائل درونی رنگارنگ، همین داستان‌ها می‌توانند در ضمن الهام‌بخشی ما را به مسائل درونی‌مان آگاه‌تر و با کشف استعداد یا اصلاح یا بخشیدن انرژی مضاعف در حل مسئله‌های‌مان کمک کنند؛ البته به شرط اینکه داستان‌ها دقیق و درست انتخاب شوند که داستان غلط اثرات منفی زیادی دارد و من هم بخاطر علاقه‌ای که به عرصه داستان و قصه داشتم و دارم، پس از مطالعه‌ی ده‌ها جلد کتاب در مورد حکایات و احوالات بزرگان و داستان‌هایی از ملل دیگر کوشیدم با رعایت دو اصل مختصر بودن و پرمغز بودن، دست به انتخاب ۳۶۵ داستان ببرم و برای هر روزتان یک تلنگر بسازم تا صبح‌مان را معنادار کنیم و به زندگی‌مان رنگ و بوی پیشرفت بیشتری بدهیم که نگهداری از آرمان‌ها و اهداف‌مان را مهم‌ترین و حساس‌ترین مسئولیت هر انسان می‌دانم.»

https://hajiaghazadeh.com/?p=2431

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط