پادکست | در تور غلط تعادل گیر نکنید!

این پادکست را باید همه افرادی که وارد تجارت شده اند یا می خواهند بشوند، بشنوند که چرا نمی توانیم به شکل واقعی تعادل بین کار و زندگی ایجاد کنیم؟! برایتان از اصلِ این ذهنیت و راه های گذر از این سیاه چاله های انرژی سوز، راهکارهای عملی قرار داده ایم...

فهرست مطالب

آیا ایجاد تعادل بین کار و زندگی ممکن است؟!

در این پادکست صوتی با استاد وحید درباره امکان ایجاد تعادل بین کار و زندگی تأملاتی را تجربه کرده ایم که شما را هم به شنیدن آن دعوت می کنیم؛ در عین حال می توانید از خواندن متن پیش رو در همین زمینه که گلچینی از صحبت های استاد می باشد نیز استفاده کنید…

اینجا می توانید گلچینی از این پادکست شنیدنی از استاد وحید را گوش کنید و یا دانلود نمایید:

لینک دانلود

بحث از اینجا شروع شد که استاد وحید در الگو برداری از آدم‌های موفق بر تمرکز در منش و شخصیت آن‌ها و نه تفریحاتشان تاکید کرد و گفت: اگر موفق‌ها را می‌خواهی الگو قرار دهی تفریحات آن‌ها را باید بیخیال شد، چون تفریحشان خرج دارد و  باور کن آن‌ها هم در سال اول رشدشان تفریحشان اینی نبود که اکنون هست؛ لذا من که می‌خواهم از مبدا شروع کنم نباید ادای به مقصد رسیده‌ها را دربیاورم!

وی با بیان اینکه یکسری غلط‌هایی که در ذهنمان قبول می‌کنیم برایمان آفت می‌سازند، گفت: کلمات اثر دارند مثلا وقتی دِپرس هستیم نباید اَنگ افسردگی به خودمان بزنیم چراکه اگر درون بپذیرد که افسرده‌ایم کار برایمان دشوار می‌شود.

غلط ذهنی توانایی ایجاد تعادل بین همه چیز!

مدیر راهبردی آرادبرندینگ با اشاره به یکی از واژه‌هایی که به غلط از آن استفاده می‌شود افزود: واقع بین باشیم و واژه‌ها را درست به کار ببریم؛ یکی از واژه‌هایی که غلط به کار می‌رود تعادل است این یک غلط ذهنی است که بتوان بین همه چیز تعادل برقرار کرد!

حاجی آقازاده خاطرنشان کرد: اینکه چگونه تاجر خوبی باشم و در تجارت تمرکز کنم و در عین حال بین زندگی‌‌ام هم تعادل برقرار کنم، باید دانست نمی‌توان همه این‌ها را در کنار هم جمع کرد.

وی با بیان اینکه اگر در تجارت بنا بر تعادل است، تعادل بین مهمترین هاست گفت: بین اَهم و مهم نیازی نیست تعادل برقرار شود و اولویت با اهم‌ها می‌باشد.

حاجی آقازاده در ادامه اظهار داشت: اول ذهنت را به روز رسانی کن، اینکه در تجارت ده معامله خوب داشته باشی و با خود بگویی‌ چه فایده تعادلی در زندگی‌ام وجود ندارد در واقع خودت را درگیر سیاه چاله روحی می‌کنی که باید این‌ حرف‌های به ظاهر خوب اما غلط را رها کرد.

استاد وحید همچنین عنوان کرد: اصلا کسی را نداریم که همه امور او منظم و با یک سرعت جلو رود، بلکه گاهی با این بالا و پایین کردن‌ها باید سرعت زندگی را رشد داد.

تجارت و فامیل گردی!

مدیر راهبردی شرکت آراد برندینگ اذعان داشت: نمی‌شود تاجر دغدغه‌مندی باشم و همچنان فامیل گَردی‌ داشته باشم، بلکه وقتی می‌خواهم در تجارت موفق شوم باید حس غرقگی در من ایجاد شود و من باید غرق در نقشم شوم.

وی با قیاس تجارت به کنکور گفت: در کنکور می‌پذیریم مدتی دورهمی نداشته باشیم اما در تجارت نمی‌پذیریم، چرا تمرکز و غرق شدن را در تجارت نمی‌پذیریم اما در کنکور دنبال تعادل نیستیم؟!

حاجی آقا زاده ادامه داد: نمی‌شود همه چیز سرجای خودش باشد و من رشد هم داشته باشم. امکان ندارد من غرق در کاری بشوم و همزمان متعادل باشم.

او با بیان اینکه غرق در تجارت شدن هزینه دارد، گفت: این هزینه سخت نیست، بلکه گِره‌های ذهنی است که موجب خودآزاری می‌شود پس دقیقا مثل کنکور این تیک خودآزاری را بردارید.

حاجی آقا زاده تصریح کرد: من متمرکز در تجارت می‌شوم چون می‌خواهم موفق و متفاوت باشم حالا وقتی به مقصد رسیدیم و در تجارت به کمال رسیدیم کم کم شروع به برقراری تعادلات می‌کنیم و ارتباطاتمان شروع می‌شود اما تا به آنجا نرسیدی رها کن و غرق در کارت باش و نگذار دروغِ تعادل، آزارت دهد.

وی اضافه کرد: تعادل هرچیز هم باهم فرق دارد و برای هرفردی تعریف خاصی دارد. من که می‌خواهم از مبدا شروع کنم نباید ادای مقصد رسیده‌ها را دربیاورم.

در تور غلط تعادل گیر نکنید

استاد وحید ادامه داد: در تور غلط تعادل گیر نکنید، ما بهترین‌های همزمان و موازی هم نداریم، خداوند هم فقط  ۱۴ تا از  بهترین‌ها را خلق کرد و فقط ۱۴ معصوم بودند که در هر بخش زندگیشان بهترین بودند و غیر از این هم درنمی‌آید!

https://hajiaghazadeh.com/?p=902

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پادکست | در تور غلط تعادل گیر نکنید!

مطالب مرتبط